Escola Teresiana

Eines tecnològiques

PROJECTE DIGITAL

TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ, LA COMUNICACIÓ, DE L’APRENENTATGE I EL CONEIXEMENT

El desenvolupament de la competència digital per part dels nostres alumnes esdevé un dels grans objectius de l’escola. Les eines digitals són fonamentals per l’aprenentatge dels sabers i són imprescindibles per la societat que ens envolta. A més, pretenem que l’alumnat aprengui a fer ús responsable d’aquestes eines, que ens permeten eliminar barreres, ens afavoreixen la connexió i ens ofereixen la possibilitat de treballar com a escoles obertes al món.

COMPETÈNCIA DIGITAL

El nostre gran objectiu és que l’alumnat sigui digitalment competent al finalitzar la seva etapa escolar. Des de ben petits es treballa amb diferents eines digitals perquè, de manera gradual, vagin aprenent a manipular software divers que l’ajudarà en el seu procés d’aprenentatge. Aquesta competència s’anirà adquirint des de qualsevol àmbit educatiu, interdisciplinari i competencial, i només pretén ser una eina més en el camí de creixement de l’alumnat.

ROBÒTICA, PROGRAMACIÓ I IMPRESSIÓ 3D

Des de ben petits s’inicien ja en el món de la robòtica educativa. El desenvolupament del pensament lògic i les habilitats psicomotrius a l’etapa d’Educació Infantil permetran major creativitat en etapes posteriors. L’ús dels robots BeeBots els ajuda en aquesta tasca inicial. A partir de Primària, s’introdueix la construcció amb Lego Education i es realitzen les primeres passes en el món de la programació. A Secundària es continua en aquesta línia i s’afegeix la impressió 3D, despertant del tot el seu ingeni i creativitat amb la nova tecnologia i els prepara pel futur.

EQUIPAMENT

Les nostres aules estan estan equipades amb pissarres digitals o pantalles i ordinadors. I a partir de 5è de Primària els alumnes comptem amb dispositius d’ús personal, com una eina més en el seu procés d’aprenentatge.

RESPONSABILITAT DIGITAL

Fomentem i potenciem als nostres alumnes l’ús segur i responsable de la xarxa, així com de les diferents eines digitals que disposen. Els deixem ben clar que són una eina més i no la única eina d’aprenentatge i que els ajudarà en el seu desenvolupamemnt de la competència digital. Per tal de vetllar per aquesta responsabilitat oferim als nostres alumnes a partir de 5è de Primària xerrades i/o activitats destinades a treballar la seguretat a la xarxa per part de diferents cossos de seguretat de la ciutat de Barcelona.